۱۳۹۲ دی ۳۰, دوشنبه

‌گزارش روزنامه ”دي پرسه“ اتريش از واگذاری جزایر سه‌گانه ایرانی به امارات!


روزنامه دی پرسه چاپ اتریش گزارش میدهد دولت بنفش "اعتدال و اميد" دو جزیره‌ را با یک پایگاه نظامی در راس مسندم معاوضه کرده و علاوه بر این به صورت نا محدود هم قرار است به کشور عمان نفت و گاز بدهند". در مورد جزیره‌ سوم نیز مذاکره خواهد شد!

لازم به ذکر است محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی انعطاف زیادی در مقابل تحریم‌های ایران نشان داده است و در تاریخ دوشنبه ۱۳ ژانويه ۲۰۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۲ در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است که لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به سود همه خواهد بود و بهتر است هر چه زودتر این تحریم‌ها برداشته شود.

گزارش روزنامه ”دي پرسه“ اتريش:

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی طی بیانیه ای در تاریخ ۲۷ دی‌ ماه ۱۳۹۲ اخبار منتشره در برخی سایت های عربی در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس را کاملا بی اساس و جعلی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است سایت هایی که هیچگونه جایگاه و اعتباری ندارند به منظور فضا سازی منفی مبادرت به انتشار اخبار غیر واقعی و ساختگی می نمایند و تلاش دارند با این اقدام کاملا غیر حرفه ای برای خود جایگاهی را کسب نمایند.


توجه شما را به متنی که در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۳ در صفحه سپیده دم منتشر نمودیم جلب می‌کنیم:

جمهوری اسلامی ایران بسیاری از فعالان سياسی و مدنی همچون شیرکو معارفی‌، حبیب الله‌ گلپری پور، ... که برای حقوق اولیه مردم مبارزه میکردند را دستگیر و در یک سیستم قضایی فاسد محارب شناخته و اعدام کردند. بسیاری از طرفداران حسن روحانی نیز در فضای مجازی از این اعدام‌ها با این توجیه که این افراد "تجزیه طلب" بودند سرسختانه دفاع کردند.

اما همین افراد در مقابل اعلام آمادگی محمد جواد ظریف برای مذاکره بر سر جزایر ایرانی‌ بدون هیچ گونه اعتراضی سکوت اختیار کردند و یا نهایتأ مردم را به خوشبینی دعوت کردند!

آیا ‌واگذاری بخشی از خاک ایران تجزیه طلبی محسوب نمی‌شود؟ با توجه به دروغ‌های مکرر و روزمره جمهوری اسلامی چگونه می‌توان به حسن نیت دولت اعتماد کرد و خوشبینانه در انتظار فاجعه ماند؟

ظریف وزیر امور خارجه درباره نقل قول منتشر شده از وی در رسانه‌ها درباره جزیره ابوموسی گفت: بنده دقیقا موضع معمول کشور را گفته‌ام که ما اماده گفتگو با امارات برای رفع سوء تفاهمات پیرامون ابوموسی هستیم.

پس از اظهارات ظریف مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته نقل شده از قول محمد جواد ظریف در رسانه های خارجی در باره گفت و گو در باره جزیره ابوموسی را غیر دقیق و نا کامل خوانده است.

ابو الحسن بنی‌صدر اولین رییس جمهور ایران، در مورد تکذیب سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید: اینها کارشان است، می‌گویند تکذیب میکنند و بعد عمل میشود. مگر همین غنی سازی را چند بار تکذیب نکردند و به هم تبریک نگفتند؟

حسن افراخته یکی‌ از کاربران فیس‌بوک در این رابطه می‌نویسد: 

حقایق و واقعیتها ...... 

۱- نظام خونخوار و چپاولگر آخوندی بخاطر تکیه به جهل و دروغ و نیرنگ و تزویر خود را در سراشیبی سقوط حتمی قرار داده است ......... 

۲- نارضایتی مردم ایران از این نظام در اوج خود قرار دارد ......…..

۳- نارضایتی کشورهای دیگر از این نظام نیز با سرعتی بیش از پیش در حال خودنمائی است .........…..

۴-این نظام در مورد موضوع اتمی محال است که با غرب به تفاهم برسد مگر آنکه تمام هستی ایران و حتی خاک ایران را برای حفظ نظامش روی میز مذاکره بگذارد و دول غرب را بیش از پیش اما اینبار آگاهانه تطمیع کند .. در این مورد سوالهائی قابل طرح اند * پروژه خط لوله گاز به پاکستان واقعآ به چه دلیلی متوقف میشود؟!! * * مذاکره در مورد جزائر ایرانی خلیج فارس با امارات عربی به چه دلیلی آغاز شده است؟!!*..................…..

۵- دول غرب و سازمانهای خارجی مجبورند این حکومت جنایتکار را برسمیت بشناسند و با آنها مذاکره کنند مگر آنکه از جانب مردم ایران شواهدی ظاهر شود که نشان دهنده خواست آنها برای سرنگونی این نظام باشد که در آنصورت ملت ایران و نه حکومت جنایتکارش مورد حمایت وسیع خارجی قرار خواهد گرفت.........…..

۶- وقایع تاریخی نشان میدهندکه هر ملتی برای دست یافتن به آرمانهای آزادیخواهانه خود با حمایت خارج سریعتر و بسیار آسانتر به نتیجه مطلوب رسیده اند............. 

۷- تحریمهائی که از جانب غرب در مورد حکومت آپارتاید در آفرقای جنوبی اعمال شد بیش از آنکه حکومت را آزار دهد باعث رنج فراوان و ایجاد شرائط نامناسب برای اکثریت مردم آفریقای جنوبی یعنی سیاهپوستان گردید اما این شرائط سخت و طاقت فرسا برای مردم آفرقای جنوبی دو ارمغان همراه داشت یکی آگاهی و بیداری مردم ستم دیده و بخواب رفته ودیگری نهایتآ کسب آزادی و دموکراسی ..................…..

۸- دشمن شماره یک مردم ایران در داخل همین جبهه اصلاح طلبان است که تبدیل شده است به موتور دروغگوئی تزویر مکر و حیله خدعه و نیرنگ و فریب برای سر پا نگاه داشتن کل نظام . اما جبهه رهبرعلی ۵تومانی/ ۹۸ میلیارد دلاری را میتوان دشمن شماره دوی مردم ایران نامید زیرا حد اقل مستقیمآو بوضوح به ملت میگوید شماها انسان و آدم نیستید و پشیزی ارزش ندارید وما هر چه بخواهیم انجام میدهیم و در مقابل شما مردم هم به هیچ وجه مسئول و پاسخگو نیستیم.................... اما منظور اینجانب از بیان مطالب فوق اینستکه با نگرش به این واقعیتها عرض کنم که این نظام ماه‌های آخر حیات خود را سپری میکند و حداکثر در یکسال آینده سرنگون خواهد شد و چون ما از مطالب پس پرده مذاکرات خبر دار نمیشویم و تنها خود نظام است که از سرنوشت بقاء خود قبل از عموم اگاهی میابد بنابر این مزدوران دست دومش سعی خواهند کرد که اموال دزدی خود را سریعآ و قبل از سقوط نهائی با خود از ایران خارج کنند و این نشانه هائیست که ما میتوانیم از مراحل سقوط دریافت کنیم.. امیدوارم که این سقوط قبل از شش ماه اتفاق بیفتد و این پیش بینی یکسال غلط از آب در آید ...


ابو الحسن بنی‌صدر: من نمیدانم این انرژی اتمی‌ چقدر قیمت داره برای ایران که ملت باید این همه تحمیل را بپذیرد؟ شما ایرانی‌‌ها اصلا فکرش را می‌کنید؟ آیا میشینید به حقوق ملی‌ خودتون یک مقدار فکر کنید؟ راجع به این بلایی که سرتون میا‌‌ره کمی‌ فکر کنید؟ آیا احساس مسئولیت می‌کنید؟ یا اینکه خودتون را راضی‌ می‌کنید " اختیار که ما نداریم و این رژیم هر کار بخواد کرده …" اون کف زدنتون چی‌ بود؟ نخونده نشنیده آدم کف میزنه؟ حالا مردم عادی به کنار، اینهایی که در خارج از کشور هستند، در داخل کشور هستند و خودشان را متفکر و روشنفکر و حقوقدان می‌دانند، اینها چطور نخوانده تصدیق کردند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر